…:::::SeRzEn!şLeR:::::…

Mart 10, 2007

Umur Talu’dan Tokat Gibi Yazı !

Filed under: Köşe Yazarları — serzenis @ 10:48 pm

  Umur Talu / Sabah Gazetesi

Bak ne diyor hâlâ!

Tasniften asla bıkmıyorlar. Yine “andıç” çıktı ortaya. İyi haber dergisi Nokta’ da Ahmet Şık’ ın haberi medyaya yayılmıştı.
Genelkurmay’da birileri, yüksek makama sundukları belgelerde, medyayı değerlendirip gazetecileri “TSK yanlısı, karşıtı” diye ayırmıştı.
Bir noktadan bakarsanız, “andıç” ın yalapşaplığını, maddi hataları koskoca kuruma yakıştıramazsınız!
Bir noktadan ise, ne demokrasiye ne Cumhuriyet’e yakıştırır, “yetti artık” diyebilirsiniz.

Kimileri bu tasnifi normal karşılıyor.
Böyle listeler yüzünden de ülkede;
Gazeteciler sokakta dövülmüşse;
Darbelerde içeri alınmış, işkence görmüşse;
İşten attırılmış, işsiz kalması sağlanmışsa;
Endişeye, korkaklığa, sansüre, otosansüre veya kimileri yalakalığa zorlanmışsa;
Kimi suikast heveslilerine, çetelere yem yapılmışsa, hedef gösterilmişse ;
En iyi ihtimalde, durmadan hakaret, tehdit mesajları almaları sağlanmışsa…
Bu “normal” filan değildir. Gizlice hazırlanması bir yana; ortaya çıkınca açık skandaldır.
“Genelkurmay nezdinde güvenlik akreditasyonu” diye sözde, tesislere giriş vizesi gibi sunmak işi sulandırmaz, daha beter kılar.
O tesisler kamu malıdır; kimsenin babasının malı, OYAK iştiraki değildir; bir.
İki; hiçbir kamu kurumu, hukuki dayanaksız kimseyi zanlı, sanık, suçlu, sakıncalı ilan edemez!

Tahmin ettiğiniz üzre “karşıt sınıfı” nda yer alıyorum.
Genel darbe, darbeci, müdahale, andıç, dayatma, yargıya gölge, kontrgerilla, çete karşıtlıkları bir yana; “bana da özel” sebepler vardır.
Bunlar aslında turnusol kağıdı.
Diğerleri “demokrasi” meselesi sayılıyor ya, bunlar hem demokrasi hem esastan “Cumhuriyet” sorunu. Zümre, imtiyaz, adaletsizlik, eşitsizlik, kamuya hesap sorunu. Çünkü “Cumhuriyet” ve Anayasa’ya aykırı.
1. Filistin’i ezen İsrail tanklarının firmasına tank modernizasyonu vermek “normal”; bu firmaya akıtılan 800 milyon dolarla onun kurtarıldığını, ihaleyi vermek için baskı olduğunu yazan ben “hain”.
2. ABD ve İsrail paralelinde hedef, strateji, düşman, tezkere oluşturmak “normal”; bunları eleştiren “hain”.
3. Eski Hava Kuvvetleri Komutanı’nın, askeri ihaleler, anlaşmalar için, kullandığı F16 ile İsrail’e uçması “normal”; manidar bulan ben “hain”.
4. OYAK’ın topladığı zorunlu aidatın yüzde 70’inin astsubaylardan gelmesi, ama onlara hiçbir OYAK şirketi yönetiminde yer verilmemesi “normal”; yazan ben “hain”.
5. “Şehit” düşenlerde cami ayrımı (Kocatepe/Hacıbayram) dahi yapılması “normal”; buna kahrolanın sessiz sesini yansıtan ben “hain”.
6. Bir astsubayın, lojman verilmediği için ailesini de riske atarak yerleştiği korunmasız kira evinde “teröre şehit verilmesi” normal; o eve mecbur kalışını yazan ben “hain”.
7. Oyakbank meslek grubu listesinde, “A” ile başlayan astsubayı “S” ile başlayan subayın altına atıp alfabeyi dahi ilgası “normal”; yazan ben “hain”.
8. Hakarete uğrayan 21 yaşındaki astsubayın garnizonda “intihar” ı normal; gizleneni yazan ben “hain”.
9. Orduda altta kalanın; astsubayın, uzman çavuşun, sivil memurun, eratın aşağılanması, insan haklarına, hukuk devletine aykırı iki dudak arası oda hapsi “normal”; eleştiren ben “hain”.
10. Ordunun yüzde 70’inin ve emeklilerinin maddi, sosyal haklarını azıcık iyileştirecek tasarının bizzat Genelkurmay ile hükümetçe bastırılması “normal”; dile getiren ben “hain”.
11. Ordu mensubu çocuklarının ayrımcılık yüzünden daha küçükken darbe alması “normal”; normal bulmayan ben “hain”.
12. Vakıflara para istenen astsubay, teğmen ve subayların “sicil korkusu” na tabi tutulması normal; bunları da yazacak ben “hain”.

Gazeteciyim; “hükümetin Ofer’i” ni de “paşanın lüferi” ni de, doğru olduğu sürece, yazmak zorundayım.
Hiçbir zümreye, kudrete, kuvvete kendimi “beyendirmek” zorunda değilim.
Kamunun, halkın, mağdurun, mazlumun hakkını gözetmek, anlamak ve anlatmak, vicdanımı ve vicdanları dinlemek, hakikati aramak, ayrım yapmamak zorundayım.
“Bu köşeler babamızın malı değil” ya…
Sivil iktidara “O bakanlıklar, o kurumlar, o Meclis, o Hazine, bu memleket, bu devlet babanızın malı değil” der; başkasına da “O kışlalar, o binalar, o makamlar, o silahlar, o lojmanlar, o tesisler, bu memleket, millet, halk, devlet ve ordu sizin de babanızın malı değil” demekten imtina etmem.
Bunlar hepimizin. Tarih de hepimizin. Bugün de. Gelecek de.
O
yüzden hiçbirimizin, hiçbirinizin değil!

10 Yorum »

  1. UMUR ABİCİM Bİ TANESİN. SİZİN GİBİ YÜREKLİ İNSANLAR BU ÜLKEDE HEP OLMALI BENCE.

    Yorum tarafından Özgür — Mayıs 11, 2008 @ 11:41 am | Cevapla

  2. umur bey allah tuttuğunuzu altın etsin. allah ne muradınız varsa versin

    Yorum tarafından bülent — Ağustos 23, 2008 @ 10:31 am | Cevapla

  3. Umur Ağabey Allah yolunu açık etsin Cesur Yürek Gazeteci senden başka yokmu acaba ? harika insansınız
    saygılarımla

    Yorum tarafından fahri — Ağustos 28, 2008 @ 8:53 pm | Cevapla

  4. UMUR ABİ GERÇEKTEN SANA SAYGILARIMI SUNUYORUM VE ASTSUBAYLAR İLE İLGİLİ YAZILARINA DEVAM ETMENİ İSTİYORUM.

    ŞUNUDA EKLERSEN SEVİNİRİM…
    30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI, GAZİLER GÜNÜ VE 28 EKİMDE CUMHURİYET BAYRAMI TÖRENİNE KATILDIĞIMIZ HALDE 29 EKİM GÜNÜ GEÇİT TÖRENİNDE BİZ GÖRÜLMEDİĞİMİZ İÇİN VATAN HAİNİYİZ AMA BU TÖRENLERİN HİÇBİRİNE KATILMAYAN SUBAY ŞEREFLİ TÜRK SUBAYI.. KATILMAMA NEDENLERİNİ İÇİM KALDIRMADIĞI İÇİN YAZAMIYORUM.

    Yorum tarafından serdar — Kasım 3, 2008 @ 6:57 pm | Cevapla

  5. “Adalet Evrenin Ruhudur” demiş ya Ömer HAYYAM:İnadına o adaleti bozmaya ruhunu evrenden koparmaya çalışanlara,dur!Napıyorsunuz? O ruh olmadan gün gelir O evren 10-15 şiddetinde depremlere maruz kalmış gibi zangır zangır sarsılır da hiçbir pişmanlık fayda etmez diyen;Birkaç cesur iyi yüreğin sözü kayda alınacaksa O gün eğer:O birkaç iyi yüreğin biride Sn Umur TALU dur.Cesareti ve iyi yürekliliği ile kendini ve gazeteciliği aşmıştır.Saygılarımla.

    Yorum tarafından Şefik BORAN — Mayıs 1, 2009 @ 9:08 pm | Cevapla

  6. gerçekleri sade bir dille yazdıgınız ve sizin gibi gazeticiler oldugu için türk insanı ne kadar gurur duysa azdır tebrik eder ve yazılarınızın devamı dilerim….

    Yorum tarafından erkan — Eylül 27, 2009 @ 9:56 am | Cevapla

  7. Eline sağlık Sayın TALU

    Yorum tarafından Muammer SİVRİ — Ocak 9, 2010 @ 9:41 pm | Cevapla

  8. Teşekkürler Umur TALU Ezilen Zümreler Seninle Gurur Duyuyor.

    Yorum tarafından ufuk206 — Ocak 23, 2010 @ 5:37 pm | Cevapla

  9. Umur bey, Yüreğinize, elinize sağlık. Kimsesizlerin kimsesi, sessizlerin sesi olmanın ne demek olduğunu çok iyi bilen cesur yürek bir gazeteci olmanız nedeniyle size sonsuz minnettarım. İzninizle birkaç konuya değinmek istiyorum;
    OYAK” a yıllar önce göndermek için bir a4 kağıdı dolusu dilekçe yazdım, en son maddede şunu belirttim: “…Yukarıda belirttiğim nedenlerden dolayı üyeliğimin sona erdirilmesini, mevcut tazminatımın yasal faiziyle birlikte tarafıma ödenmesini, ayrıca bir üye olarak sorularıma da cevap verilmesini istiyorum.” bu dilekçeyi birkaç nüsha çoğaltıp arkadaşlara da verdim, altına isim-imza yazar yollarsınız dedim. Malesef astsubay arkadaşlarım okuduktan sonra pimi çekilmiş el bombasını kucaklarına atmışım gibi dilekçeleri masama atan kaçtı. Dedim ki; Arkadaşlar, bir tek kelime yalan, iftira, küfür, hakaret,vatan hainliği vs. içeriyorsa haklısınız.Neden böyle yapıyorsunuz? Bakın işte ben yolluyorum, dedim ve postaladım. OYAK” tan Cevap geldi. Şöyle ,”Konularla ilgili iyileştirme çalışmaları devam etmektedir.” Kaldıki o kadar soruma da cevap verememişlerdi. İyileştirilmesi, çözülmesi gereken birçok sorun olduğunun farkındaydılar anlaşılan…
    Ne zaman konuşacağız Umur bey? Korkmadan, dilekçeleri atıp kaçmadan altını imzalayıp yollayabileceğiz?
    AŞK AĞLATIR, DERT SÖYLETİR diye bir atasözü var ya, isterseniz eğer sıksık sayfalar dolusu yazarım size saygıdeğer Umur bey…
    Çalışmalarınızda başarılar diliyor, saygılar suunuyorum.
    Hoşçakalın

    Yorum tarafından Can — Şubat 13, 2010 @ 9:05 pm | Cevapla

  10. Sayın TALU, biz Astsubayların sesi oldunuz olmaya da devam ediyorsunuz. çok teşekkürler, malum bizim elimiz kolumuz bağlı…

    Yorum tarafından ysntrkgl — Nisan 20, 2010 @ 6:37 pm | Cevapla


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.