…:::::SeRzEn!şLeR:::::…

Mart 6, 2007

Sevgili Minhace_’ye cevabımdır

Filed under: Genel — cihatarpacik @ 8:07 pm

Rahman’ın adıyla,

Minhac_

Güzel kardeşim, duydum ki acizane yaptığımız kitap tavsiyelerimizi beğenmemişsin… olabilir… açık söyleyeyim zaten o veya bu beğensin diye yazmamıştım… Mehmet Efe’nin bana gönderdiği tenkit dolu dostane yazınızdan sonra buna bir cevap vermemek içimde bir sancının oluşmasına sebep olacaktı… yanlış anlaşılmasın… burada kendimi savunmaya niyetim yok…. Fakat birkaç cümle etmek istiyorum….

1-     Ahmed Arif’in kitabını okumak, övmek, okutmak bizim davamızı (yeşil demişsin her ne demekse) artı veya eksi yönde etkileyeceğini sanmıyorum…

Dikkat buyurduysan zaten orada şiir dedim. Sanat. Ben bunu sadece  böyle görerek okudum. Mesaj arama kaygısı gütmedim. Bana kalırsa mesaj verme kaygısıyla yazılan şiir kötü şiirdir… Arif, belki mesaj vermiştir doğrudur lakin bu beni bağlamaz heralde… öyle değimli haşmetlum…

2-     Reelde (reel diyorum çünkü edebiyat bilhassa şiir realinde ötesinde başka bir dünyadır ) davamıza (yeşil veya sarı lacivert) yapılacak en ufak bir saldırıda kendimizi set yapmayı da biliriz evellaah.

 

Bundan da şüphen olmasın….

 

Sanıyorum bir de yazının sonunda duran bir kelimeye takılmışsın. Eee kardeş biz de böyleyiz işte. Şimdi başlayacaksın belki de müslümanın ağzına yakışmıyor felsefesine. Yemem. Zira İslamcı ağabeylerin gazetelerindeki magazin sayfalarında yazı yazan düzeysiz adamlar en çok okunanlar listesinde….

* Davamızdan yeşil diye bahsetmişsin. Benim için yeşil sadece bir renktir. Gri gibi….

 

12 Yorum »

  1. Şimdi başlayacaksın belki de müslümanın ağzına yakışmıyor felsefesine.

    abi biz o yorumu okumuştuk orda “umrumda değil“yerine “şeyimde değil“ yazıyordu… hangi müslümanın ağzına belden aşağı kelimler yakışır…sanırım minhac da bu yorumunuzu okumamış okursa bu konu hakkında yorumunu bekliyoruz…

    Yorum tarafından yusuff — Mart 7, 2007 @ 5:26 pm | Cevapla

  2. evet haklısın şeyimde değil yazıyordu….
    bunu mehmet Efe değiştirmiş…
    sağlık olsun

    Yorum tarafından cihatarpacik — Mart 8, 2007 @ 4:45 pm | Cevapla

  3. diyecemki seni sevmeye başladım her ne kadar kötü bir söz söylediysende sölediğin sözün arkasında duruyorsun ama yine bir pot kırdın sağlık olsun demekle neyi kasedşyrsun kardeş şu mehmet efe de efeliğini konuşturdu tşkler mehmet efe

    Yorum tarafından yusuff — Mart 8, 2007 @ 9:07 pm | Cevapla

  4. mehmet efe efeliğini konuşturmadı!
    ayıp etti…
    benim yazımı izinsiz değiştirerek

    Yorum tarafından cihatarpacik — Mart 9, 2007 @ 9:55 am | Cevapla

  5. ağzından edepsiz çıkan kelimeler çıkan insanları okumak istemiyoruz bu sitemiz için kötü bir şey… birde mehmet efe ayıp etmemiş kardeş sen ne dedeğini bilmeden konuşuyorsun saygılarmla

    Yorum tarafından yusuff — Mart 9, 2007 @ 12:55 pm | Cevapla

  6. okuma kardeşim…
    sizi görünce insanların kavanozda yaşadıklarına, çok hijenik ahlak anlayışlarına sahip olduklarına felan hükmedeceğim…
    yapma ya!

    Yorum tarafından cihatarpacik — Mart 9, 2007 @ 7:08 pm | Cevapla

  7. Cihat Arpacik bu ne bicim bir tavir kardesim ya.

    Herkesi kendiniz gibi mi saniyorsunuz. O mesajlarimin muhattabi siz degil mehmet efe idi.

    Yesil meselesine gelince renklerin öykülerde, siirlerde vs. konusuna göre sembolize ettigi seyler vardir.

    idiolojik yazilarda özellik ile renkler bir gurubu temsil icin kullanilir.

    Yesil islami seyleri temsil icin kullanilir.

    Yesil Gece isimli roman hakkinda Hilmi Yavuz’un makalesinden bir alinti:

    Alemdar Yalçın da ‘Sosyal ve Siyasal Değişmeler Açısından Cumhuriyet Devri Türk Romanı’ adlı çalışmasının I. cildinde, ‘Yeşil Gece’yi İslamiyet’e karşı bir roman olarak değerlendirir. Yalçın, şöyle der: ‘Reşat Nuri, tek ideolojik polemik romanım dediği ‘Yeşil Gece’de (…) bozuklukların asıl sebebi olarak İslamiyet’i göstermektedir. Medresenin bozukluklarının asıl sebebi, onun gerisinde bulunan asıl düşünce olan İslam’dır. Romanın ismini oluşturan ‘Yeşil Gece’nin yeşil rengi de, İslam’ın kutsal rengidir. Yazar romanında yer yer, başımıza gelen bütün felaketlerin, savaşların da ana sebebi olarak İslam’ı göstermek ister.’

    Madem ki kelimelerin sembolik manalarini bilmiyorsunuz, neden elinize sinsice yazilmis bir kitabi alip da okumaya calisir, anlamadan etmeden Müslüman kardeslerinize hakaret edersiniz bu kitap yüzünden.

    Hem meydan okumak istercesine bir baslik acmaniza da ne gerek var. Haaaa amaciniz cedel ise hodri meydan. Buyurun baslayalim suskun siirinin analizine.

    Cok acik bir yer yaziyorum size buyrun su misralarin ifade ettigi manalari bize aktarin

    Ahmed arif büyük bir iddiada bulunarak sunlari diyor:

    Ve Ahmedin işi ilk rasgidiyor.
    İlktir dost elinin hançersizliği…
    Ağlıyor yeşil.

    Yorum tarafından Minhac_ — Mart 10, 2007 @ 1:45 am | Cevapla

  8. Arkadaşlar öncelikle sizi sukunete davet ediyorum. .Bu noktadan sonra tartışmaya gerek yok. . Aksi halde bu husustan dolayı en çok ben üzüleceğim. . O ifadeyi silmemem gerekiyordu belki. İzinsiz silmemem gerekiyordu. Bu noktada sayın Cihat Arpacık’a katılıyorum. . Çünkü bir sanatcıya ve yazara yapılacak en büyük saygısızlık, sanat eserine direk müdahale etmektir. . Bunun hukukunu bilen insanlarız aslında. .

    Ama Mehmet Efe’nin o anki ruh hali o ifadeyi tek taraflı olarak kaldırmak olmuş. .Bunada saygı duymalısınız. . Yapılacak birşey yok. . Tabi Cihat Bey’den özürümüzü dileyeceğiz. . Çünkü ayrı bir hukukumuz var kendisiyle. .

    Sade bir rica’dan öteye geçemez benim düşüncelerim. Beyaz sayfalara, argo cümlelerin yakışmadığı kanaatindeyim. . Sizlerinde bu tartışmaya son noktayı koymanızı istirham ediorum. .

    Yorum tarafından Mehmet Efe — Mart 10, 2007 @ 8:47 am | Cevapla

  9. Mehmet Efe,
    bizimki de bir ricaydi kardesim, ama özel olarak yazilmis bir mesaja burada meydan okurcasina cevap yazilmis. Kardes bunu pekala bana özel mesaj yolu ile de yollayabilirdi. Burada benim de kendimi savunma hakkim olmali.

    Ben seyimde degil ibaresinden ziyade siirdeki islam düsmanligindan rahatsiz olmus, bunu da dile getirmek istemistim. Bu da sadece kardesce bir ikaz ve rica idi. Benim icin dinim aleyhine yapilan en kücük sey terbiyesizliktan daha siddetlidir.

    Olayi dallandirip budaklandirmanin ne alemi var. Bekledim yorum kaldiralacak mi diye yok kaldirilmadi ben de yazmak zorunda kaldim birseyler.

    Mehmet Efe seni üzmüs isek özür dileriz. Umarim bu bu konu altindaki son mesajim olur.

    Cihatarpaciktan da bu kitabin tavsiyesini yapmamasini rica ediyorum.

    Bu da acizane bir rica

    Selametle…

    Yorum tarafından Minhac_ — Mart 10, 2007 @ 12:46 pm | Cevapla

  10. minhac
    hassasiyetini anlıyorum desem ne… denize inince kızıllaşır sakallarım dese ne…
    ne de olsa benim amacım ‘cedel’
    yanlış anlaşılmalara mahal vermesin diye yazdığımız bir yazıya da hodri meydan dediğinize göre…
    neyse;

    hilmi yavuz’dan ise hiç bahsetme derim…

    monitör arkasından sallanan kılıçlar bana göre değil… zira benim ismim kabak gibi meydanda iken…
    korkuyorum yani kardeşim… anladın mı?
    şimdi neden türk şiiri sezai karakoç’tan sonra bir ‘güzel’ adam çıkaramadı anlıyorum…

    “ne de olsa bize düşer hayal etmek cinnet geçiren rum kadınlarını
    pencereleri örülmüş evlerde”

    çünkü
    “dört yanım puşt zulası
    dost yüzlü, dost gülücüklü
    cigaramdan yakar”

    “Madem ki kelimelerin sembolik manalarini bilmiyorsunuz, neden elinize sinsice yazilmis bir kitabi alip da okumaya calisir, anlamadan etmeden Müslüman kardeslerinize hakaret edersiniz bu kitap yüzünden.”

    hele ki bunlara söyleyecek hiç birşeyim yok!

    Yorum tarafından cihatarpacik — Mart 10, 2007 @ 12:48 pm | Cevapla

  11. kardesim neden özel mesaj yazmadiniz amacim sizinle ne tarstismak ne kavga etmek.

    Siz bu sekil bir baslik acinca benim anladigim mana bu idi. Benim iletilerimi bir siz bir mehmet efe okudu. Yani bu konuyu ücümüz arasinda halledebilirdik.

    Üzülüyorum ya ayni davayi güttügümüz insanlar ile bu sekil atismalarda bulunmaktan.

    Yesil benim icin renkten öte bir anlam ifade etmez yazmisiniz ben de o sekilde yorum getirdim.

    Her ne ise bu baslik kaldirilsin kardesler( zira benim ismim adina acilmis), bize bizlerden baska dost olmaz düsüncesi ile biribirimizi daha fazla incitmekten vazgecelim.

    Selametle…

    Yorum tarafından Minhac_ — Mart 10, 2007 @ 2:34 pm | Cevapla

  12. yorum yok yorumu kimsesiz ağıtlara bırakıyorum

    Yorum tarafından yusuff — Mart 10, 2007 @ 9:30 pm | Cevapla


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

