…:::::SeRzEn!şLeR:::::…

Aralık 30, 2006

Neden olur abi !

Filed under: M. Efe Yazıcılar — serzenis @ 3:03 pm

          Mehmet EFE YAZICILAR

Neden yağmu yağmaz ki bugün?? Oysa o kadar çok ihtiyacım varki ıslanmaya… Bir gözyaşı nazarındaki yağmur tanelerine… Hayat hiç bize gülmiyecek mi yoksa abi??? İstanbul’un bu kasvetli havası sadece bizden yana mı esiyor sayın abi???? Neden her caminin önünde el açmış bir annemiz oluyor ? Neden sokağın sahipleri hep mendil satıyor?? Yeşil taksilerde hep ayakta mı gideceğiz??..Eminönü-Üsküdar vapuru neden şairler vapuru olarak gözümde duruyor.. Ahh abi ahh.. Anlıyacağın ben yine sıkıldım.. Anlıyacağın ben yine bir sigara yaktım.. Sakın kızma bugun bana.. Elbet söveceğim birilerine.. Elbet maziyi anmıyacağım.. Anmamalıyım !! Anmakta istemiyorum.. Herneyse.. Çok üzerindede durmamak gerekiyor yarin.. Yani mazinin.. Yani yorgun yılların.. Yani manevi bir yaranın.. Ben sigaramı içmeye devam ediyorum abi… Ah birde çay olsa yanında… Ahh birde yar olsa yanımda gibi bir cümle oldu .. Neyse abi devam ediyorum ben….

 Sahi abi biz hiç mutlu olamıyacak mıyız?? Yoksa mutlu muyuz?? Bana mutluluğu tarif edebilir misin sayın abi?? Çok şey istemiyorum aslında bu hayattan… Küçük bir çoçuğun senden çikolata istemesi neyse,bende hayattan bir mutluluk istiyorum… Samimi kahkahalar atmak istiyorum birazda… Biliyorum içindeki düşünceleri.. Hissedebiliyorum abi… Sen sus.. Bakışların anlatıyor… Bakışları da anlatıyordu yarin.. Ya ben yine bu yari sıkıştırdım araya.. Kızma abi…

 Evet şu hissettiklerin… Bakışlarınla hissettirdiklerin.. Şöyle bir bak etrafına diyorsun.. Gözyaşını gör diyorsun.. Samimi bir şekilde kahkaha atamadığın gibi, samimi bir şekildede ağlamak nedir bilmiyorsun diyorsun bana.. Anlayabiliyorum az çok seni.. Henüz gencim ama..Kahvede bundan bahsediyordu yaşlı amcalar.. Gencim dedim ya abi.. Kahvede ne işin var deme… Biliyorsun ‘’varoş’’ tanımlaması var üzerimizde.. Bizde şu kahvelerin tozunu yalıyoruz elbet.. Neyse abi uzattım yine.. Evet kahvede yaşlı amcalar küçük bir çocuktan bahsediyordular.. Onun gözyaşlarından.. Yine kahvedeki televizyondan ölüm haberleri geçiyordu.. Kimileri pür dikkat televizyona kilitlenmiş.. Kimileri şu çocuk muhabbetine.. Bir ara sesler birbirine girdi.. Yaşlı ve gür sesli amca ile tv spikerinin.. İkiside aynı anda GÖZYAŞI dedi… Ve o an şöyle bir baktım… Bir amca’dan gözyaşı süzülüyordu…

     Gözlerimi kapattım.. Ve bir anda kendimi dışarı attım… Saçlarım yine dağınıktı.. Hafif kambur başladım yürümeye… Başımız eğik… Ardından düşüncelere dalmak… Neyin uğruna MEHMET, demek?? Bir tartıya koymak kendini… Sessiz bir çığlıktı kopan içimde belkide…

Balat’a doğru yol alıyordum o sırada… Şu evlerden karşı karşıya çamaşır ipleri olan mekanlara doğru… Şu, rum evlerinin olduğu mekanlar.. Şu tahtadan yapılmış evlerimiz…Gözyaşını ilk defa bu kadar hissetmiştim… Yağmurda yağıyordu abi o akşam.. Ben yağmur’u o akşam sevdim işte.. Bana arkadaşlık ediyordu ya… Gözyaşımla karışıyordu ya… Dağınık saçlarımı öne doğru atıyordu ya… Sigaramı usulsüzce söndürmeye çalışıyordu ya… Sokakları boşaltıyordu ya… Gönül dünyamızı da ıslatıyordu ya….

İşte ondan istedim abi bugunde yağmur yağsın… Ağlamak istiyorum, ağlıyamıyorum.. Hani o akşam yardımcı olmuştu ya bana… Yine bir arkadaş arıyorum…  Yari anıyorum… Yağmurları arıyorum… Acı’yı tarif ediyorum.. Bir fırt daha çekiyorum.. Küfrediyorum.. Bir tokat daha yiyorum..Ahh… Ahhh..!!

    Bu akşam bir başkayım abi.. Ne olur tutma beni… Ne olur…..

10 Yorum »

  1. 🙂 ne desek ki mehmet kardeş….
    bütün filozoflar bilginler ne aramışlar =>mutluluğun formülü nedir..((aslı gerçek bilgelik nedir de çaktırma)) 🙂
    kimisi yari anar böyle senin gibi…
    kimisi de para sayar…
    aslında mutluluk da biraz çok bilinmeyenli denklem gibi..uğraştıkça daha da kafa karıştırır…sevgilinin kirpiklerinde saklıdır derler ,ararsın ama asla bulamazsın çünkü orda değildir…mutluluk çok farklı bi tebessüm ..iki yaşında bi çocuğun çikolatasını seninle paylaşması…annenin sana dua etmesi…sınavlarının iyi geçmesi…buzda kaymak ama yanında seni tutacak bir el varken:)
    mutluluk böyle bişey…mutluluk farklı bişey…
    mutluluk güzel bişey…
    öyle uzaklarda arama ya…yazını bulupta okuyan birileri bile mutlu olmuştur belki…tıpkı senin olacağın gibi;)

    Yorum tarafından emmargah:) — Aralık 31, 2006 @ 2:09 am | Cevapla

  2. aslında haklısınız… mutluluk belkide tahmin edemiyeceğimiz kadar yakınımızda… bizim bir sözümür var.. ”mutlu olamıyorsanız, mutlu edin”… İnşallah birilerini mutlu edebiliyoruzdur… Teşekkürler yorumunuz için sayın emmergah. . .

    Yorum tarafından M.efe — Aralık 31, 2006 @ 1:33 pm | Cevapla

  3. Neden olur abi?

    guzel yazi… blog hayirli olasun…

    Yorum tarafından MeFeKa — Aralık 31, 2006 @ 8:01 pm | Cevapla

  4. eger bizzat siz yazdıysanız ne MUTLU size!
    harika.

    Yorum tarafından ... — Ocak 14, 2007 @ 8:39 pm | Cevapla

  5. …..

    Yorum tarafından yazının kalan kısmı... — Mart 1, 2007 @ 9:22 pm | Cevapla

  6. sıcak…samimi…güzel bir deneme olmuş,ellerinize sağlık…

    ama durun,siz beğenilmek için yazmıyorsunuz,neden beğendim ki bu denemeyi(!)…

    kaleminizi kuvvetlendirmesini yüce Allah’tan dilerim…ves-selam…

    Yorum tarafından hada-loca — Haziran 21, 2007 @ 8:47 pm | Cevapla

  7. tipik bir etki tepki meselesi. yinede teşekkür ediyoruz hada-Loca. .

    Yorum tarafından serzenis — Haziran 22, 2007 @ 5:46 am | Cevapla

  8. Hak yolundaki erlerin kalemi kıymetlidir bize en değerli yakutlardan bile….ves-selam…

    Yorum tarafından nerusa — Haziran 22, 2007 @ 6:48 am | Cevapla

  9. ”Hak yolundaki erler” kavramına kim kanaat getiriyor. Zairden bu görülemez. Bu sıfatı başkalarına verme hakkınıda kimse size vermez. Neyse. . .

    Yorum tarafından serzenis — Haziran 22, 2007 @ 9:56 am | Cevapla

  10. hüsnü zann sadece…hüsnü zann…

    Yorum tarafından nerusa — Haziran 25, 2007 @ 9:52 pm | Cevapla


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

