…:::::SeRzEn!şLeR:::::…

Aralık 26, 2006

Acizane Kitap Tavsiyeleri – 1

Filed under: Kitap Tavsiyeleri — serzenis @ 6:55 pm

               

 

Aslında başka bir şey yazacaktım ama vazgeçtim. Şöyle kıyak, afili bir toplumsal mesaj vermeyi düşünmüştüm. Şu an itibariyle öyle bir şey üzerime uymuyor. Berduş olmak daha güzel. Yani demem o ki; berduş olmak yetiyor. En iyisi mi, en berduşundan kitap tavsiye edeyim. Buradan vücudunuzdan bazı örnekler verip umursamadığınızı duyar gibi oluyorum. Benimki de iş. İstemeyen okumasın.

 

 

Bir kere Nihat Genç’in bütün külliyatını okuyun derim. Ama en ucuz kitabın 9 YTL olduğunu düşünürsek hepsini almak biraz zor iş. Bende arkadaştan, oradan, buradan çarparak külliyatı tamamlayabilmiştim. Tabii para verip de aldığım kitapları yok değil. Daha doğrusu ilk para verip aldığım kitap Nihat Genç’in Amerikan Köpekleri isimli kitabıydı.

Amerika- Irak savaşı günlerini ve sonrasında yazdığı denemeleri derlemiş kitabında Nihat Genç. Zaten neredeyse bütün kitaplarını Leman Dergisi’nde yazdığı denemeleri derleyerek oluşturuyor. Amerika’ya ve onun yaltakçılarına öyle bir geçirmiş ki aklım durdu. “Bu adam böylesine edebi küfürleri nereden buluyor” diye düşündüm. Şayet kulak asacaksanız bu kitabı okuyun derim. Bu arada kitapların fiyatını görüp de el tezgâhlarındaki korsancılara dadanmayın. Korsan alınacak kitap var, alınmayacak kitap var. Nihat Genç’in kitapları ise korsanı alınmayacak kısmına giren cinsten! Birkaç arkadaş ortaklaşa da alabilirsiniz.

 

Hele ki Prof. Dr. İskender Pala’nın Kitab-ı Âşk isimli bir kitabı var ki; tadından yenmez doğrusu. İnsanın gerçekten âşık olası geliyor. Ama tabii ki burada menfi (beşeri) aşktan söz edilmiyor. Denemenin başında ki beşeri aşk sonlara doğru ilahileştiriliyor. Yani bir nevi; “Ben Leyla’mı buldum” olayı. Görüyorsunuz ki bu kitabı anlatmaya benim kelimelerim yetmiyor. Alıp okuyun. Göreceksiniz.

 

 

Kitab-ı Aşk yayın yılı 2005 olup,  144 sayfadır.

Bütün bir külliyatı okunacak nadir yazarlar arasına girebilecek bir başka isim de; Hakan Albayrak. Bana kalırsa en güzel kitabı Ebuzer. Çabuk roman şeklinde yazılmış bir kitap. Ebuzer (sahabe) ve motosikleti ile çıktığı hayali yolculuğu konu edinen bir eser. Marilyn Monroe’den Malcolm X’e. Aliya İzzetbegoviç’ten Humeyni’ye değinilmiş. Önsözünü ise Gökhan Özcan yazmış. Okumanız tarafımızdan şiddetle tavsiye eldir.

 

 

Ebuzer 200 yılında piyasaya çıktı. 71 sayfa.

 

 

Şiir severler için Ahmet Arif’in Hasretinden Prangalar Eskittim isimli kitabını da öneririm. Şiirler gerçekten güzel. Gugıla yazarın ismini de yazıp şiirlerini okuyabilirsiniz. Ama diyorsanız ki; “Bu adamın ideolojik görüşü bana uymaz. Hayatta okumam” oda sizin keyfinize kalmış bir şey. Bu yazarı ve kitabını buraya yazdım diye bana tavır alacak lümpenler ise zerre kadar umrumda değildir. Duyurulur.

 

 

kitabın 45. baskısı 2004’te piyasaya sürüldü. 142 sayfa.

Şimdi karar verdim kitap tavsiyelerini 2 hafta da bir yapacağım. Önce şu yukarıda yazılanları bir okuyun. Eğer ki gnctrkcll’li bir arkadaş bulabilirsem sinemaya gidip haddim olmayarak film eleştirisi de yapmayı düşünüyorum.

Hadi Eyvallah…           

lınacak kitap var, alınmayacak kitap var. Nihat Genç’in kitapları ise korsanı alınmayacak kısmına giren cinsten! Birkaç arkadaş ortaklaşa da alabilirsiniz.

Reklamlar

6 Yorum »

  1. Bu konuyu beğendim.Hangi aralıklarla yenileyeceksiniz?Şöyle devrim kitapları olsun birazda.Atilla İlhan, Yalın Küçük vs.

    Yorum tarafından Bilalce — Aralık 27, 2006 @ 1:08 pm | Cevapla

  2. Nihat Genç ve Hakan Albayrak müthiş insanlar. Bu kitapları tanıttığınız için çok teşekkür ederim. Nam-ı diğer çete 🙂 Medyada böyle kaliteli insanların kitapları tanıtılmıyor. Kolay gelsin…

    Yorum tarafından Mustafa — Aralık 27, 2006 @ 1:45 pm | Cevapla

  3. Nihat Genc’i anladım. Ama bu sitenin daha çok ”serzeniste” bulunan yazarları tanıtmasını istiyorum.Takip edeceğim.

    Yorum tarafından Serkan Oğuzlu — Aralık 29, 2006 @ 12:32 pm | Cevapla

  4. Merhaba,
    her kitap icin ayri bir yorum bölümü acsaniz daha iyi olmaz mi?

    Tavisiye ettiginiz kitaplari biz de inceler ve yorumlarda bulunuruz.

    Yorum tarafından eylül — Mart 6, 2007 @ 3:09 pm | Cevapla

  5. daha çok yol alman gerek kardes güzerşsv

    Yorum tarafından tekan — Mayıs 12, 2007 @ 11:54 am | Cevapla

  6. Öncelikle herkese mrb!!!Böyle sitelere önerim şu;Kitapları daha detaylarıyla,konusuyla tanıtırlarsa çok muhteşem olacak hem bizler de yararlanacaz.OKUYUN ARKADAŞLAR OKUMAK GÜZELDİR! :))

    Yorum tarafından kitap kurdu — Temmuz 21, 2007 @ 8:48 am | Cevapla


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: